Telefon szám +421 905 975 941 - Komplett ügyintézés

Január elejétől kéthónapos türelmi idő volt érvényben, ami azt jelenti, hogy aki érvényes műszaki (STK) vagy emissziós vizsgával nem rendelkező gépkocsit vezetett - vagy ilyen autóval rendelkezett - a rendőrök nem bírságolták meg.

A "kegyelem" február utolsó napjáig volt érvényben.

Ez annyit tesz, hogy aki ezentúl lejárt műszakival vagy érvényes emissziós vizsgával nem rendelkező gépkocsival rendelkezik, és azt nem vonja ki a forgalomból, március 1-től automatikusan 165 eurós bírságot kap a lejárt műszaki miatt, és ugyanekkora bírságot a lejárt emissziós vizsga miatt.

A belügyminisztérium tájékoztatása szerint ehhez nincs szükség arra, hogy a gépkocsival közlekedjen, és megállítsák a rendőrök, a bírságot ugyanis a rendőrségi adatbázis adatai alapján postázzák.

A bliccelők annyi engedményt kapnak, hogy amennyiben az előírt határidő előtt befizetik a bírság kétharmadát - 165 eurós bírság esetében 105 eurót -, ügyük le van rendezve.

Műszaki vizsga rejtett költségek nélkül! A szlovakmuszakivizsga.hu - nál nem fogja tapasztalni azt az általános módszert, hogy a meghirdetett műszaki vizsga ár a pénztárhoz érve megemelkedik az átvizsgálási díjjal és a “zöldkártya” díjjal. Nálunk annyit fizet amennyit az oldalunkon lát! Tekintse meg oldalainkat a műszaki vizsgáztatás és árainkkal kapcsolatban.

 

Mielőtt rátérnénk a lényegre, az érthetőség kedvéért vegyük sorba, kik azok az autósok, akik Magyarországon szlovák rendszámú gépkocsival közlekednek. Ők:

 

  • szlovák állampolgárok, vagy
  • magyar állampolgárok.
    Az ugye világos, miért közlekedik valaki szlovák rendszámú autóval, ha szlovák állampolgársággal / lakhellyel / vállalkozással rendelkezik. De miért éri meg a magyar állampolgároknak szlovákiai céget alapítani, és a cég nevére autót vásárolni? Ezért:
  • a vételárból és az üzemanyag árából visszaigényelheti az ÁFÁT,
  • nincs súlyadó, teljesítményadó (csak ennél jóval enyhébb regisztrációs adó)
  • nincs cégautó adó,
  • Szlovákiában kedvezőbbek a biztosítási díjak,
  • és végül, de nem utolsó sorban: csak akkor kell befizetni a Magyarországon bezsebelt parkolási- és közlekedési bírságokat, ha megállították, és tettenérték.

A Magyarországon külföldi renszámmal közlekedő szabálysértők 2013-ban legalább 69 ezer esetben úszták meg így a bírságolást.